The natural choice
Tibnor lancerer en ny identitet, som afspejler den innovative tilgang til stålbranchen
Efter knap 30 år i samme klæder lancerer Tibnor nu en ny identitet, som i højere grad skal afspejle virksomhedens nuværende position på markedet. Den nye identitet symboliserer en innovativ tilgang til stålbranchen og et fokus på digitalisering, mens det også giver de mange medarbejdere en fællesnævner, som de kan spejle sig i.
Det er knap 30 år siden Tibnor sidst moderniserede sin identitet, og meget er sket siden da. I dag er Tibnor Nordens førende aktør med et langt større og bredere sortiment inden for stål og metaller på samtlige markeder.
- Vi er ikke den samme virksomhed, som vi var for 30 år siden, og vi vil gerne tilpasse vores fortælling efter, hvordan virksomheden opererer i dag. Vores nye identitet skal blandt andet understøtte, at vi er det naturlige valg, når industrien skal vælge stålleverandør i Norden og Baltikum, fortæller Jeppe Ørum, som er Head of Communications hos Tibnor.
Den nye identitet implementeres i hele koncernen, og skal dermed være et samlende symbol for de ansatte på tværs af Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen.
- Vi er i dag over 1.100 kollegaer fordelt på syv lande, og vi mener, at vores stab består branchens dygtigste specialister og eksperter. Derfor er det rigtig vigtigt for os, at vi får skabt et tidssvarende brand, som de er stolte af og kan spejle sig i, forklarer Jeppe Ørum og fortsætter:
- Hele grundlaget for den nye identitet er skabt med udgangspunkt i vores brede produktsortiment, vores medarbejdere og eksterne relationer. Vi vil gerne gå forrest og tage ansvar, og derfor er vi også rigtig stolte af, at vi sammen med vores moderselskab SSAB kan tilbyde højkvalitetsstål med henblik på en grønnere fremtid.
Ny visuel identitet
Ifølge Jeppe Ørum er Tibnors nye identitet et udtryk for virksomhedens fokus på innovation og evne til at udfordre den traditionelle tilgang til stålbranchen. Det harmonerer med Tibnors vision om at være en moderne og innovativ virksomhed.
Den nye identitet byder også på et redesignet logo, hvor man dog har valgt et genbruge en række elementer fra det tidligere. Det er blandt andet de runde bogstaver B, O og R, der symboliserer virksomhedens bløde værdier. Det nye logo fremstår i jordfarver, som drager paralleller til stålets oprindelse, mens en turkisgrøn farve skal understøtte Tibnors moderne tilgang til branchen.
- Vores nye visuelle identitet er en manifestation af Tibnors vision om at være en moderne og innovativ stålgrossist, der bevarer en stærk forbindelse til industrien og naturen. Det udtrykker vi i brugen af både afdæmpede jordfarver og mere moderne farvevalg, udtaler Jeppe Ørum.
Den nye identitet lanceres den 31. marts 2023.